Моніторінг якості освіти
⠀⠀За допомогою моніторингу освітній заклад може відстежити навчальні досягнення здобувачів освіти із базових предметів загальноосвітньої підготовки протягом навчання, порівняти рівень викладання окремих предметів протягом кількох років.
⠀⠀Серед усіх видів моніторингу для управління якістю освіти найважливішим є моніторинг навчальних досягнень – складова освітнього моніторингу, що забезпечує відстеження стану навчальних досягнень учнів, його прогнозування та вдосконалення.
⠀⠀Метою дослідження якості навчальних досягнень здобувачів освіти є:
- отримання об’єктивної інформації про рівень і якість знань, сформованість умінь і навичок здобувачів освіти (рівень навчальних досягнень);
- виявлення сформованості професійних компетенцій в здобувачів освіти, що виражаються в оволодінні ними певними видами діяльності;
- визначення вміння застосовувати здобуті знання, уміння і навички на практиці;
- формулювання рекомендацій щодо корекції навчальних досягнень на основі аналізу результатів моніторингу.
⠀⠀На виконання плану роботи ДНЗ «Запорізьке ВПУМ», з метою аналізу якості освітнього процесу та об’єктивності оцінки результатів навчальних досягнень здобувачів освіти, результативності дистанційного навчання здійснювався моніторинг якості навчання здобувачів освіти і надання освітніх послуг викладачами та майстрами виробничого навчання освітнього закладу. Адміністрацією проаналізовано стан успішності здобувачів освіти за рівнями навчальних досягнень, підраховано відсоток якості знань з усіх предметів загальноосвітньої, професійно-теоретичної, професійно-практичної підготовки за семестр.
⠀⠀Процедура проведення моніторингу здійснюється циклічно (вхідний контроль, поточний і підсумковий контролі) з обов’язковою звітністю.
⠀⠀Підсумки моніторингу:
- підбиваються двічі на рік (за результатами семестру, навчального року);
- узагальнюються в схемах, діаграмах, висвітлюються в аналітично-інформаційних матеріалах;
- обговорюються на засіданнях методичних і циклових комісій, інструктивно-методичних нарадах, педрадах;
- за результатами моніторингу розробляються рекомендації, приймаються управлінські рішення щодо планування та корекції освітнього процесу.
- Посилити контроль ефективності використання інноваційних форм і методів викладання навчальних предметів й уроків виробничого навчання.
- Продовжити роботу над упровадженням нових технологій навчання, поширенням кращого педагогічного досвіду викладачів і майстрів виробничого навчання.
- Поглибити практичну спрямованість у викладанні навчальних предметів, удосконалити роботу з формування практичних умінь і навичок здобувачів освіти, визначених робочою навчальною програмою.
- Спрямувати роботу методичних комісій на вирішення питань підвищення ефективності уроків й організацію позакласної роботи з предметів.
- Продовжити співпрацю класних керівників, майстрів виробничого навчання та викладачів-предметників.
- Сприяти зміцненню матеріально-технічної бази навчальних кабінетів і майстерень відповідно до вимог чинного законодавства.
- Ввести до плану інструктивно-методичних нарад з викладачами та майстрами виробничого навчання питання щодо організації роботи зі слабовстигаючими здобувачами освіти на уроках загальноосвітньої, професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовок.
- Посилити роботу з підготовки здобувачів освіти до участі в обласних учнівських олімпіадах, турнірах, інтернет-олімпіадах, конкурсах учнівської творчості, конкурсах професійної майстерності.
- Удосконалювати форми роботи з обдарованою молоддю, сприяти відзначенню талановитих здобувачів освіти та педагогічних працівників, які здійснюють відповідну роботу з ними.
- Інформувати батьків здобувачів освіти про рівень навчальних досягнень загальноосвітньої, професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовок.
- Спрямувати зусилля педагогічного колективу на належну підготовку здобувачів освіти впродовж навчального року до державної підсумкової атестації, проходження незалежного зовнішнього оцінювання.
- Провести роз’яснювальну роботу з здобувачами освіти та їхніми батьками щодо виваженого вибору предметів для ДПА у формі ЗНО та необхідності контролю з боку батьків за індивідуальною підготовкою учнів до ЗНО.