Методичні рекомендації
щодо забезпечення проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій у закладах загальної середньої освіти
(українська мова та література, зарубіжна література)
Якісно й ефективно працювати у віртуальному просторі, бути медіаграмотним, ураховувати сучасні можливості дистанційного навчання є важливою вимогою сьогодення. Значна частина Європи, Велика Британія та частина Азії вже запровадили для закладів усіх типів освітні онлайн- платформи та займаються дистанційно. Організація дистанційної роботи з учнями потребує технічного забезпечення та індивідуального планування, а саме складання календарно-тематичного плану, в якому представлені теми для самостійної роботи і теми, які вимагають пояснення вчителя; обов’язкова робота з підручниковим матеріалом; для уникнення перевантаження учнів, учитель забезпечує учнів доступними та цікавими завданнями.
Отже, дистанційне навчання – форма організації і реалізації навчально-виховного процесу, за якою його учасники здійснюють навчальну взаємодію принципово і переважно екстериторіально (тобто, на відстані, яка не дозволяє і не передбачає безпосередню навчальну взаємодію учасників віч-на-віч, інакше, коли учасники територіально знаходяться поза межами можливої безпосередньої навчальної взаємодії і коли у процесі навчання їх особиста присутність у певних навчальних приміщеннях навчального закладу не є обов’язковою). 6 вересня 2020 року вступило в дію Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти (наказ МОН України № 1115 від 08 вересня 2020).
Дистанційне навчання проводиться у форматі онлайн і офлайн. Онлайн-уроки проходять у режимі прямої трансляції. Для цього необхідно, щоб учитель та учні були забезпечені такими технічними обладнаннями, як комп’ютер, ноутбук, планшет, мати підключення до мережі Інтернет. Важливою є форма офлайн-технологій, яка передбачає навчання учнів у будь-який час. Учні можуть скористатися також соціальними мережами інстаграм, вайбер, WhatsApp тощо. Учитель з учнями підтримує тісний зв’язок у групі, надсилає завдання, визначає термін виконання. Виконані завдання учні надсилають учителеві. Таким чином відбувається зворотний зв’язок. Зручним у роботі (змішане навчання) є сервіс G Suite від Google, оптимізований для корпоративного використання. У ньому доступні засоби керування для адміністраторів і немає реклами. Замість @gmail.com можна використовувати власне доменне ім’я – електронна адреса на кшталт vashe-@uz-gymnasium. У G Suite можна наживо працювати з файлами, швидко знаходити вільний час у календарі та брати участь у зустрічах, перебуваючи де завгодно. Серед інструментів – документи, презентації, відеоконференції, чати, клас, групи, календар, хмарний диск, форми, таблиці, спільна дошка (екран, на якому можна працювати спільно) тощо. Користуватися G Suite можна як із ПК, так і зі смартфона.
Завдання оцінюються відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів 5–11 класів з української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Освітні заклади зобов’язані надати покрокові інструкції батькам і їхнім дітям, як організувати самостійну роботу вдома. Це можуть бути плани уроків для самостійного опрацювання, як і доречний та дозований теоретичний матеріал, ілюстративне чи графічне зображення, покликання на відео чи аудіо, тестування онлайн тощо.
Уроки через Skype та Zoom. Дня них необхідний premium пакет Skype, він дозволяє підключати до 30 осіб і мати зв’язок хорошої якості. Zoom безкоштовний до 24 квітня (у зв’язку з карантином).
Через платформи Quzizz, IDroo, Miro, Padlet чи подібними можна підібрати (чи розробити власні) завдання для класів на самостійне опрацювання.
Платна платформа «Мій клас» (https://miyklas.com.ua/) надає вчителям 15 днів безкоштовного доступу (після перевірки вчителя).
Дистанційне навчання: запис у класному журналі
Розклад занять в дистанційному режимі рекомендуємо максимально наблизити до розкладів навчальних занять та поточного режиму роботи.
Завершення заповнення шкільної документації, зокрема класних журналів у друкованому вигляді, відтермінувати до нормалізації епідеміологічної ситуації.
Отже, з урахуванням зазначеного запис про проведення уроку з української мови та літератури, зарубіжної літератури має співпадати з розкладом і календарним плануванням учителя у відповідному класі, із зазначенням форми роботи (дистанційні онлайн-консультації, відеоуроки, тестування тощо). Наприклад:
– дати проведення теми;
– на сторінці «Зміст уроку» ‒ тема уроку, під темою ‒ запис «Дистанційна форма навчання – відеоурок»;
– у рубриці «Домашнє завдання» – чітка вказівка роботи (усної чи письмової) з теми.
Наприклад, черговий запис теми з української літератури у 5 класі:
«Зміст уроку» – Картини природи в поезіях Тараса Шевченка. Ліричний твір «За сонцем хмаронька пливе». Персоніфікація.
Дистанційна форма навчання.
«Домашнє завдання» – Вивчити поезію напам’ять. Вивчити за підручником поняття «персоніфікація».
Записати в зошити тему вірша; виписати 2 пестливі слова, 2 епітети, 1 метафору
Подаємо орієнтовний запис завдання з української літератури у мережі «Вайбер» задля опрацювання учнями відповідної програмової теми Л.В. Андрели, учителя української мови та літератури Керецьківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Свалявської районної ради
Українська література, 7 клас
Тема. Любов Пономаренко. Загальнолюдські ідеї гуманізму та всепрощення в новелі ,,Гер переможений”
І. Посилання на освітні ресурси, матеріали яких допоможуть під час підготовки до уроку
https://www.youtube.com/watch?v=cOsNcw9IOak
https://naurok.com.ua/l-ponomarenko-ger-peremozheniy-128763.html
https://vseosvita.ua/library/lponomarenko-ger-peremozenij-61259.html
ІІ. Завдання для учнів (мініконспект можна надіслати у вигляді фотографії або скрина)
- Занотувати в зошит:
– формулювання теми уроку;
– епіграфа
Кожна смерть на війні – це вбивство, за яке хтось має відповідати.
Г.Белль
– визначення поняття ,,новела” та ознак новели ,,Гер переможений”.
Новела ‒ невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією.
Ознаки новели ,,Гер переможений”:
невеликий за обсягом твір: усього півтори сторінки;
герої потрапляють у незвичайні життєві події: війна, полон, знахідка фотокартки;
новела не закінчується кульмінацією (самогубством Фрідріха) саме тому, що добрі справи героя продовжують жити у його вчинках: квітка несподівано розцвіла у грудні серед морозів, як та квітка, що розтопила лід ненависті до ворогів;
дві розв’язки в новелі: Фрідріх загинув, і діти знайшли квітку; жінка через багато років знайшла фотокартку.
- Виконати домашнє завдання:
– прочитати новелу;
– скласти і записати план твору;
– сформулювати й записати дві ідеї новели.
P.S. Відповіді письмового домашнього завдання надіслати на електронну адресу Андрели Л.В. larisaandrela@ukr.net до 16.00 за к.ч.
Важливо вказати дедлайни (дату й час) домашнього завдання.
Орієнтовний запис завдання із зарубіжної літератури вчителя-методиста зарубіжної літератури Мукачівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 20 ім.О.Духновича, кандидата філологічних наук – Химинець А.А. на безкоштовному вебсервісі Google Classroom.
Тема уроку. Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса «Моє серце в верховині…».
План уроку
- Прочитати вірш Р.Бернса “Моє серце в верховині” та подивитися відео https://www.youtube.com/watch?v=Z3Qx1pFS0zs
- Ознайомитися з аналізом вірша Р.Бернса “Моє серце в верховині” http://svitliteraturu.com/load/dopomoga_uchnju_iz_zar_lit/6_klas/r_berns_moe_serce_v_verkhovini_dopomoga_uchnju/15-1-0-838
- Записати в зошит тему та ідею вірша “Моє серце в верховині”
- Визначити художні засоби
- Намалювати або скласти за допомогою сервісу coggle.it гроно «Ліричний герой вірша Бернса»
Домашнє завдання
- Виконати тренувальний тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=637165
- Вивчити напам’ять вірш “Моє серце у Верховині” і надіслати відеофайл
Кожне завдання на Google Classroom має позначку «Дата здачі», тому учні чітко знають, коли і яке завдання потрібно виконувати. Якщо зазначено, що завдання на оцінку, учні надсилають через сервіс виконану роботу в будь-якому форматі (ipeg, ppt, doc, pdf). Письмова робота може бути надіслана як Google документ. Такий варіант виконання роботи має свої переваги, а саме: учитель може її редагувати (виправити помилки, прокоментувати їх), а учень, отримавши виправлений варіант, бачить усі зауваження вчителя. Оцінки та сповіщення про нові завдання учні отримують на електронну скриньку.
Спілкування в дистанційному навчанні (інструментарій)
Електронна пошта – це стандартний сервіс Інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, які в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео) у відкритому чи зашифрованому вигляді.
Форум. Модератор форуму (мережевий викладач) реалізує дискусію чи обговорення, стимулюючи запитаннями, повідомленнями, новою цікавою інформацією. Програмне забезпечення форумів дозволяє приєднати різні файли певного розміру.
Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через Інтернет. Це реальна можливість мовної практики, яка проводиться у рамках запропонованої для дискусії проблеми, сумісної проєктної діяльності, обміну інформацією.
Відеоконференція – конференція реального часу в онлайн- режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час.
Блог – форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. Прикладом може бути блог Олесі Калинич, учителя української мови та літератури, заслуженого вчителя України (https://olesya12142111.blogspot.com/).
Соціальні мережі та Viber дозволяють створювати закриті групи, чати, обговорення тем, завдань, проблем, інформації.
Соціальні спільноти. Наприклад, Facebook та Instagram можна використовувати для отримання завдань учнями, проведення консультацій, взаємообміну довідковою інформацією, проходження тестів та ін. шляхом організації спільноти. Наприклад, в інстаграмі https://www.instagram.com/olesya_kalinich_teacher/ проводяться марафони для підготовки до ЗНО, вікторини на тему написання власного висловлення тощо.
Пропонуємо огляд найбільш оптимальних платформ для дистанційного навчання української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Матеріали для учнів та вчителів
https://osvitoria.media
https://nus.org.ua
https://vseosvita.ua
Підготовка до ЗНО
Уроки Олександра Авраменка
https://www.youtube.com/watch?v=BdMQWf8xtSk (консультація для підготовки до ЗНО)
https://www.youtube.com/watch?v=scxXULoy4Gk (усяка всячина з української мови)
https://www.youtube.com/watch?v=Epu8MGBxdjo
Українська та зарубіжна література
Осмислені й переосмислені – курс, присвячений життю та творчості найвідоміших постатей українського літературного скарбу – від Григорія Сковороди до Василя Стуса, 10 тижнів, платформа Prometheus.
Особисте і суспільне у призмі класичних текстів (35 занять, платформа ВУМonline)
Українська література в іменах (літературна мапа, платформа Wisecow)
Міцна література (5 лекцій, платформа Wisecow)
Ресурси для створення ментальних мап
https://www.mindomo.com
https://www.mindmeister.com
https://coggle.it
Ресурси для створення презентацій
https://www.canva.com/
https://prezi.com/
https://www.beautiful.ai/
Ресурси зі створення тестів, завдань, інформаційні ресурси
https://www.classtime.com/uk/
https://kahoot.com
https://quizlet.com
https://learningapps.org (платформа готових завдань з різних предметів)
https://study-smile.com
https://naurok.com.ua/
https://study-smile.com
https://naurok.com.ua
https://miyklas.com.ua
Програми, які дають можливість накладати на відео тести або інші завдання (безкоштовно)
https://ed.ted.com
https://edpuzzle.com
https://ru.islcollective.com
Важливо, щоб під час дистанційного навчання відбувався зворотний зв’язок із учнями, тому рекомендуємо такі інструменти взаємодії з учнями
https://www.classdojo.com
https://classroom.google.com
Відкриті ресурси з електронними підручниками, розробками уроків
https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/pidruchniki/elektronni-pidruchniki ‒ усі підручники з усіх предметів
https://ua.mozaweb.com
Код для безкоштовної реєстрації
MOZ-PX-PBWX-TIDD-VIMY-TVRI-UFWG-UAEDPMOZA
Вебінари з особливостей дистанційного навчання
Вебінар здорового глузду: медіаграмотність і критичне мислення
https://www.youtube.com/watch…
Креативний контент дистанційного навчання
https://www.youtube.com/watch…
Ефективний зворотний зв’язок онлайн: правила та інструменти
https://www.youtube.com/watch…
Вебінар «Організація дистанційного навчання за допомогою Google Класу» https://www.youtube.com/watch?v=-Qw970G0aYs
Використання Google Classroom для організації високотехнологічного навчання https://www.youtube.com/watch?v=9F6uX-wxHW8
Практичні поради щодо організації дистанційного навчання під час карантину https://www.youtube.com/watch?v=omSH5KnON28
Як організувати дистанційне навчання за допомогою найпростіших онлайн-
ресурсів: https://www.youtube.com/watch?v=RJQC95prSu8
Використання додатків Google для налагодження взаємодії між учасниками освітнього процесу: https://www.youtube.com/watch?v=AmEANAa8MsE
Практичні поради щодо використання Google Classroom для організації дистанційного навчання:
https://www.youtube.com/watch?v=d_84ibWCi10
https://www.youtube.com/watch?v=okCJrLzFkM8
https://www.youtube.com/watch?v=0ae106ga5Xc
https://www.youtube.com/watch?v=C9rN1vJZJkE
https://www.youtube.com/user/nurzhak1/videos
https://www.youtube.com/playlist?list=PLWMJq6Cl04zp6chNh1ixr_At2QmBds-1L
Сервіс «На урок», серія онлайн-уроків https://www.youtube.com/channel/UCMCYaKTwZ1Olw1fuzLvgA_Q
Вебінар «Що робити з працівниками під час карантину?» | Відеозапис вебінару від 18 березня ‒ https://www.youtube.com/watch?v=IT-BiN0Sy0o
Карантин: онлайн-сервіси для вчителів ‒ https://www.youtube.com/watch?v=vOF2PK4Pu8M&list=PLRMzKOpK_AjQfJwtT6YiRRrzgnsoiPz_b
Онлайн- уроки на 11 телеканалі ‒ https://www.youtube.com/watch?v=MepzwfMfjfE&list=PLyJ3xLgSdP1AZ5IoUiCmB8FiuCyat5MxO
Онлайн-уроки видавництва «Ранок» ‒
http://interactive.ranok.com.ua
Вебінар «Синдром дефіциту уваги й гіперактивності учнів» ‒
Безкоштовні онлайн-курси, сервіси
21 січня Мінцифри запустило національну освітню онлайн-платформу з цифрової грамотності «Дія. Цифрова освіта». Вона складається з п’яти курсів для різної цільової аудиторії та має вигляд серіалу.
Дія. Цифрова освіта ‒ https://osvita.diia.gov.ua/
Цифрові навички для вчителів ‒ https://osvita.diia.gov.ua/courses
Базові цифрові навички ‒ https://osvita.diia.gov.ua/courses
Тест на загальну цифрову грамотність ‒ https://osvita.diia.gov.ua/testing
PROMETHEUS
Професійний розвиток освітян від викладачів найкращих університетів світу – https://prometheus.org.ua/courses-for-teachers/
підготовки до ЗНО – https://prometheus.org.ua/zno/
EDERA
Онлайн-курс з медіаграмотності – https://verified.ed-era.com/ua
«Бі Смарт»
Онлайн-курси та пробні ЗНО – https://course.besmart.study/course/list
«Освіторія»
Домашні завдання в умовах карантину – https://osvitoria.media/experience/yak-zadaty-domashku-na-karantyn-shhob-yiyi-zrobyly/
Основи дистанційного навчання – https://osvitoria.media/experience/karantyn-iz-korystyu-shhe-bilshe-novyh-bezkoshtovnyh-mozhlyvostej/
Google Classroom – https://classroom.google.com/h
Безкоштовний сервіс для закладів освіти, некомерційних організацій і користувачів з особистими обліковими записами Google, економить вчителям час, спрощує організацію освітнього процесу та спілкування з учнями. Google Classroom є зручним інструментом для навчання, за допомогою якого дистанційну освіту можна зробити максимально гнучкою, інтерактивною і персоналізованою.
Як використовувати додаток Сlassdojo?
Досвідом використання та інструкцією ділиться Олеся Калинич – учителька української мови та літератури Гімназії-інтернату міста Хуста, учитель-методист, заслужений учитель України.
Реєстрація вчителя в Сlassdojo відбувається через акаунт у Google.
Щоб зареєструвати дітей, учителеві потрібно скопіювати список учнів класу (кількість класів не обмежена). Відповідно система сама згенерує код, через який учні приєднаються до роботи.
У рубриці «Розповідь класу» прикріплюєте покликання, документи, фото, відео тощо – усі матеріали, потрібні для уроку.
Учні надсилають виконані роботи, які вчитель переглядає у розділі «Портфелі» і має можливість відразу оцінити їх. Також до робіт учні прикріплюють запитання щодо теми, на які вчитель відповідає – дуже важливо, що відбувається зворотний зв’язок.У цьому додатку, на відміну від багатьох інших, учні бачать лише свої роботи й оцінки. Оцінювання корегує вчитель: воно може відбуватися за загальноприйнятими критеріями, однак є варіант підтримати учнів і вербально («чудово», «добре», «круто»…)
У розділі «Інструменти» уміщено «опції», які дозволяють швидко фіксувати відвідуваність, коригувати зв’язок із учнями, батьками, навіть можна встановлювати години тиші (перерви) тощо.
Програма доступна для завантаження і в телефон, і в ПК (персональний комп’ютер).
Сlassdojo (https://www.classdojo.com/uk-ua/; опис та ілюстрації тут: https://olesya12142111.blogspot.com/2020/03/lassdojo.html).
Padlet ‒ https://uk.padlet.com/
інструмент для організації спільної роботи учасників освітнього процесу з різним контентом у визначеному віртуальному просторі. Зразок використання дошок Гімназією-інтернат міста Хуста: https://uk.padlet.com/gimnaziya_khust/si5fdio0ym12 (кожен учитель має свою дошку онлайн, де створює уроки для кожного класу).
AnyMeeting ‒ http://www.anymeeting.com
Сервіс для проведення вебінарів у режимі реального часу для різної аудиторії- від невеликих груп до 200 учасників. Користування безкоштовне до 2021 року.
Prezi ‒ http://prezi.com/
Вебсервіс для створення інтерактивних мультимедійних презентацій з нелінійною структурою. Сервіс дозволяє імпортувати відеоматеріали, графіки, фотографії та інші засоби для візуалізації презентації.
iLearn ‒ https://ilearn.org.ua/
Безкоштовна гейміфікована платформа з навчальними онлайн-курсами, тестами та вебінарами для всіх, хто бажає навчатися та успішно скласти ЗНО (Зовнішнє незалежне оцінювання).
Sway ‒ https://sway.office.com/my
Сервіс для створення презентацій в онлайн. Дає змогу легко зробити гарний дизайн: обрати колір та шрифт, додати зображення чи фото. У безкоштовній версії презентації не можна завантажити на комп’ютер (переглядати без інтернету), але можна показувати їх в онлайн та ділитися посиланнями з іншими.
Coursera ‒ https://www.coursera.org/
Навчальні курси доступні на безкоштовній основі.
Todoist‒ https://todoist.com
Сервіс для ефективної організації часу. З його допомогою можна складати список завдань та дедлайнів, слідкувати за їхнім виконанням, бачити виконану роботу.
Slides ‒ https://slides.com/
Сервіс для створення інтерактивних онлайн-презентацій. Тут можна легко підібрати дизайн, додати фото, зображення, посилання на відео. Окрім традиційних презентацій, сервіс дає змогу створювати мультимедійні проєкти/лонгріди (невеликі історії з малою кількістю лаконічного тексту та великою кількістю візуальних засобів).
Cacoo ‒ https://cacoo.com/
Інструмент для колективного створення діаграм онлайн. Він дозволяє учасникам команди одночасно заповнювати поля спільної діаграми. Тут діє спеціальний чат, в якому можна обговорювати роботу над схемами в реальному режимі.
Calaméo ‒ http://en.calameo.com/
Сервіс для створення інтерактивних публікацій (у вигляді журналів, брошур, каталогів, презентацій, звітів тощо). Інтерактивний документ створено так, аби зберегти відчуття паперового документа: є можливість перегортати сторінки, акцентуючи увагу на важливих і цікавих деталях тощо.
PopkornMaker ‒ https://popcorn.webmaker.org/
Сервіс дозволяє доповнити навчальне відео корисними додатковими матеріалами (картинками, фото, коментарями, посиланнями, картами з Google Maps тощо). Можна також заздалегідь установити автоматичну паузу або повтор у відео, ‒ якщо це необхідно для кращої презентації.
Еmoji ‒ http://emoji.ink/
Сервіс для створення малюнків. Користуватися ним дуже просто: обираєте смайл та «малюєте» ним; для зміни розміру є слайдер у правому кутку. Додавати смайли до картинки потрібно по черзі (натискаючи на будь-яку кнопку клавіатури – відкривається вікно з усіма зображеннями). Створені малюнки можна використовувати у презентаціях.
Cartoonize.net ‒ http://www.cartoonize.net/convert.php
Сервіс, де можна «перетворити» себе на героя з мультфільму. Потрібно тільки завантажити фотопортрет і натиснути кнопку – і він стане анімованим зображенням.
Zooburst ‒ http://www.zooburst.com/
Інструмент для створення 3D-книг з використанням картинок, текстів та посилань. Для роботи з молодшими школярами.
PhotoFunia ‒ http://photofunia.com/
Сайт для створення листівок, постерів; оформлення фотографій за допомогою цікавих рамок-заготовок.
Bookr ‒ http://www.pimpampum.net/bookr/
Сервіс для створення фотокниг.
Онлайн-комікси ‒ http://www.pixton.com/
http://www.dvolver.com/moviemaker/make.html
http://www.toondoo.com/CheeredBook.toon
Animoto ‒ https://animoto.com/
Зручний сервіс для створення відеороликів з фотографій.
Kizoa ‒ http://www.kizoa.com/
На сайті можна створити інтерактивні фотоколажі.
Glogster ‒ http://edu.glogster.com/?ref=com
Сервіс пропонує створити інтерактивні плакати (з використанням фото, відео, зображень, текстів, звуків, посилань тощо).
Incredibox ‒ http://www.incredibox.com/
Інструмент для творчості ‒ створення музичних композицій з різних комбінацій звуків, голосів та музичних ефектів.
Projeqt ‒ https://dmklee.com/projeqt
Сервіс для створення динамічних онлайн-презентацій. Наповнювати їх можна документами, зображеннями, фото, слайдами, посиланнями на YouTube-відео, аудіо, Google-карти, опитувальники та зображення (в Instagram, Flickr) з інтернету чи соціальних мереж.
Dipity ‒ https://www.timetoast.com/timelines/dipity-online-timeline
Сервіс для презентації історій, фактів чи явищ, які потрібно подати у певному часовому проміжку. Це може бути чиясь біографія, історія виникнення явища/теорії/ організації, зокрема, вашої школи/міста/країни. Дозволяє створювати в хронологічній послідовності події (таймлінії, фотоальбоми, текстовий список подій, навіть на карті, якщо при створенні вказати географічну прив’язку події тощо).
Showpad ‒ https://www.showpad.com/
Сервіс, що стверджує: ми зробимо ваші слова динамічнішими. На сайті представлено багато інструментів для візуалізації інформації в презентаціях.
Piktochart ‒ https://piktochart.com/
Сервіс для створення презентацій у форматі інфографіки. Дуже зручний для донесення інформації, насиченої багатьма фактами. Інструменти сайту дають змогу вигідно продемонструвати статистичні дані, опитування, графіки, цифри, карти, таблиці тощо.
Glogster ‒ http://www.glogster.com/
Сервіс, що дозволяє користувачам створювати інтерактивні плакати – «Glogs».«Glog» – скорочено від «графічний блог» – інтерактивне мультимедійне зображення.
Google Maps ‒ https://maps.google.com/
Сервіс, що пропонує користувачам карту та супутникові знімки планети Земля та дозволяє здійснити онлайн-подорожі в різні куточки світу.
Moodle – https://moodle.org
Система управління курсами (CMS), також відома як система керування навчанням (LMS) чи віртуальне навчальне середовище (VLE). Це безкоштовний вебдодаток, що дає можливість вчителям створювати ефективні сайти для онлайн-навчання.
MyСoted ‒ http://www.mycoted.com/Main_Page
Сервіс, що містить короткий огляд великої кількості креативних методик, вправ, головоломок.
Wallwisher ‒ https://ru.padlet.com/
Сайт, на якому кілька людей можуть завантажувати зображення, музику, відео, залишати нотатки, вітати одне одного з днем народження, обговорювати ідеї та ін. Інструмент для створення спільних проєктів.
Magazine Factory ‒ http://magazinefactory.edu.fi/
Сервіс, який дозволяє школярам спробувати себе в ролі редакторського колективу ‒ спільно створювати власний вебжурнал (webzine, web magazine).
Voice Thread ‒ https://voicethread.com/
Онлайн-сервіс для створення слайд-шоу з використанням звукового коментаря до кожної фотографії. Створеними роботами можна поділитися у соціальних мережах, а також можна організувати групове коментування роботи і окремих слайдів.
Під час дистанційного навчання можна використати інтерактивні подорожі, виставки, оскільки багато музеїв зараз безкоштовно проводять онлайн-екскурсії:
https://ukrainewow.com
https://museums.authenticukraine.com.ua/ua/ (подорож українськими музеями під відкритим небом)
https://artsandculture.google.com (художні колекції з усього світу)
https://www.facebook.com/frankotheatre/ (трансляції вистав театру Франка)
Інтерактивні уроки
http://interactive.ranok.com.ua/
https://osvita.diia.gov.ua/cou…/online-services-for-teachers
Дистанційне навчання для учнів, у яких є інтернет / нема інтернету
Міністерство освіти і науки ініціювало трансляцію уроків по телебаченню. Про новий проєкт оголосила громадська спілка «Освіторія» спільно з Міністерством освіти і науки України, Офісом президента України та Комітетом Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій. Найкращі вчителі України вестимуть уроки з хімії, фізики, біології, географії, української мови та літератури, англійської мови, історії України та світу, алгебри, геометрії та навіть спортивні руханки для учнів 5-11 класів.
Перегляд уроків можна здійснювати на телеканалах:
телеканал «Рада» спільно з Міністерством освіти запустив щоденну телетрансляцію уроків та онлайн-курсів (їх можна переглянути й на Youtube-каналі МОН);
телеканал «Київ» також транслює уроки;
радіо «Культура» запустило в ефір читання творів світової літератури.
Таким чином, заклади освіти можуть використовувати державну інформаційно-телекомунікаційну систему (електронну освітню платформу), технічні можливості якої забезпечують і дистанційне навчання. Організація освітнього процесу під час дистанційного та змішаного навчання передбачає заняття (у тому числі практичні, лабораторні), вебінари, онлайн -форуми та конференції, самостійну роботу, дослідницьку, пошукову, проєктну діяльність, навчальні ігри, консультації та інші форми організації освітнього процесу, визначені навчальними програмами з окремих предметів (інтегрованих курсів).
Ресурси для впровадження технологій
дистанційного та змішаного навчання
Чат-боти для навчання
Чат-бот “Стоп-суржик” (https://stopsurzh.customer.smartsender.eu/lp/hWaz1fFd?fbclid=IwAR1FNWSp0_xYL1PUT916pU5uDh-JlGhhZtfLKnCjCXnO8w8txwbLMci0H7M)
Чат-бот для підготовки до ЗНО з математики: https://t.me/HNEU_ZNO_math_bot
Чат-бот для підготовки до ЗНО з української мови: https://t.me/zno_ukr_hneu_bot
Чат-бот для підготовки до ЗНО з історії: https://t.me/HNEU_ZNO_history_bot
Офіційний сайт української мови: https://ukrainskamova.com/
Тестування – кластайм: https://www.classtime.com/uk/
Презентації, логотипи, візитні картки тощо – https://www.canva.com/uk_ua/
Битва мемів (правила гри): https://olesya12142111.blogspot.com/2020/10/blog-post_48.html
Курси для вчителів
- Онлайн-курс «Навчаймось учитись. Потужні розумові інструменти для опанування складних предметів» https://courses.prometheus.org.ua/courses/coursev1:Prometheus+LHTL101+2018_T3/about
2.Онлайн-курс «Наука про навчання: Що має знати кожен учитель?» https://courses.prometheus.org.ua/courses/coursev1:TeachersCollegeX+EDSCI1x+2019_T2/about
Джерела
https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/distancijna-osvita
https://life.pravda.com.ua/columns/2020/03/25/240340/
https://hromadske.ua/posts/uryad-zapustiv-osvitnij-serial-pro-distancijne-navchannya
https://www.radiosvoboda.org/a/quarantine-zno-online-education/30513157.html